Mun piti kirjoittaa teille meidän perheen joulusta, piti kertoa vaihtuneesta vuodesta, piti kertoa kuinka innoissaan pienimmäinen on ollut kaikista näistä, olivathan ne pienen miehen ensimmäiset kyseiset juhlat...

Mun on pitänyt kertoa meidän kodin muutoksesta, kuinka se pukeutui syksystä talveen, talvesta jouluun ja joulusta hienoiseen kevään odotukseen...

Mun on pitänyt näyttää teille kuinka meillä on kasvettu ja kehitytty, kuinka vanhempi täyttää muutaman kuukauden päästä neljä vuotta ja osaa jo vaikka mitä, kuinka hienosti hän toimii isoveljenä... On pitänyt kertoa kuinka pienempi on jo yli 7kk ja osaa kontata vauhdilla sekä nousta seisomaan ja harjoitteleepa hän jo tuettuna kävelyäkin, kuinka hän maistelee kaiken maailman makuja ja pitää erityisesti bataatista ja kanasta, kuinka ruttuun nassu menikään kun maistoi ensimmäistä kertaa kalaa ja kuinka hienosti syö kaurapuuroa iltapalaksi, sekä sen, että nukkuu pääsääntöisesti yöt läpeensä.

Minun on pitänyt kertoa siitä, kuinka pojat nukkuvat jo samassa huoneessa sekä siitä kuinka me isännän kanssa saatiin oma makuuhuone aikuisten näköiseksi, rauhalliseksi sopeksi, jossa kuitenkin niin monena aamuna köllii koko perhe yhdessä sängyssä.

Minun on pitänyt esitellä teille jouluahjoiksi tehdyt käsityöt ja ne kaikki lukuisat muut käsityöt joita olen tässä ajan mittaan tehnyt. Olisi myös pitänyt esitellä muutamat kakkuprojektit, joita olen saanut toteuttaa.

En ole mitään näistä kuitenkaan tehnyt... ja se harmittaa myös itseäni! Arki on vain vienyt mukanaan ja elämässä on viime aikoina sattunut aivan liikaa, että olisin jaksanut tänne keskittyä... mutta josko se tästä taas lähtisi käyntiin ja saisin näitäkin asioita pois mielestäni... tuskin enää joulua tai uuttavuotta sen kummemmin esittelen, mutta molemmat juhlat juhlittiin perheen kesken, rauhallisissa tunnelmissa, elämästä nauttien! :)

Pojat harrastavat nykyään tälläistä -yhteiskylpyjä- :D